Structura URL

Ai nevoie de ajutor cu optimizarea pentru motoarele de cautare. Discuta despre cuvinte cheie, titluri, meta-uri, taguri alt sau orice este relevant in motoarele de cautare.

Moderator: Moderatori

vital.soft
Average Member
Mesaje: 63
Membru din: Joi Noi 01, 2007 10:26 am
Contact:

Structura URL

Mesajde vital.soft » Sâm Oct 08, 2016 8:00 pm

Salutare!

Am lipsit vreo câțiva ani de pe acest forum! Dar ce înseamnă câțiva ani?! :) :) :)

Lăsând gluma la o parte, am implementat în platforma de e-commerce pe care o dezvolt de peste 12 ani (http://magazin-online.vital-soft.ro/) cerințele necesare pentru a lucra cu 2parale și profitshare (două agenții care practică marketingul cu afiliați). Însă în ultimul timp, mai ales după ce am lansat magazinul online 5fructe.ro, mă gândesc tot mai mult la un sistem propriu de marketing cu afiliați. Întrebarea pe care o am este legată de structura URL-urilor pe site-urile afiliaților. M-am gândit la ceva de genul: url#cod_afiliat. De exemplu:

http://www.5fructe.ro/produs/migdale-cr ... utritie.ro

A încercat cineva de aici genul acesta de soluție? Dacă da, atunci care ar fi dezavantajele acestei soluții și la ce surprize aș putea să mă aștept pe parcus???



Avatar utilizator
Birkoff
Senior Member
Mesaje: 6380
Membru din: Joi Mar 18, 2004 2:34 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Structura URL

Mesajde Birkoff » Dum Oct 09, 2016 5:11 pm

imi poti sune cum preiei tu pe partea de server side codul de afiliat tinand cont ca #cod_afiliat e valabil doar client side?

personal, in magazinul online care il ofer la clientii mei, am implementat solutia cu url?id_afiliat=1234

[offtopic]
o absenta de cativa ani din domeniul programarii web te pune in situatia sa o iei de la 0 cu invatatul (tinand cont ca in decurs de cativa ani au aparut noi frameworkuri + noi versiuni cu modificarile de rigoare ale limbajului)
1) CMS, ERP, CRM, etc... (doar pentru clienti))
2) Portofoliu, servicii, contact, blog
3) Folositi aceasta clasa sql in proiectele voastre (open source)
4) Vrei un magazin virtual la cheie, usor de folosit, cu api-uri incluse pentru maximizarea vanzarilor si multe alte facilitati? Da un semn si discutam.

vital.soft
Average Member
Mesaje: 63
Membru din: Joi Noi 01, 2007 10:26 am
Contact:

Re: Structura URL

Mesajde vital.soft » Dum Oct 09, 2016 7:02 pm

”imi poti sune cum preiei tu pe partea de server side codul de afiliat tinand cont ca #cod_afiliat e valabil doar client side?”

Simplu! În momentul accesării paginii produsului, URL-ul acele pagini - împreună cu toate componentele sale, inclusiv #ancora - ajung pe server. Iar eu am o clasa care parsează URL-ul, extregând toate componentele sale. Deci aflarea ID-ului afiliatului nu reprezintă nicio problemă.

Ideea mea ține de faptul că semnul # din coada URL-ului se referă la o anchoră din cadrul paginii, prin urmare nu ar trebui să ducă la probleme legate de ”double content”. Indiferent de codul afiliatului, URL-ul de bază al paginii rămâne același. În plus, acest tipar de URL - în situația în care blogger-ul nu folosește atributul rel=”nofollow” în link - este SEO friendly, ajutând la creșterea PageRank-ului.

Apropo, cum ai rezolvat tu această problemă cu ”double content-ul”? Ai implementat meta tag-ul link rel=”canonical” sau - după ce extragi ID-ul afiliatului din URL - faci o redirectare 301 către URL-ul standard al paginii (care nu mai conține parametrul cu ID-ul afiliatului)?

În rest, nu am fost absent din câmpul progrămării. Am lipsit doar pe forumul phpromania... timp de doar vreo 4 ani!

În privința framework-urilor - nu le folosesc. Am dezvoltat propriile funcții și clase care fac cam tot de ce am nevoie în acest moment. Folosesc doar punctual câteva clase open-source care adresează anumite zone în care nu sunt expert (cum ar fi trimiterea de e-mail-uri sau generarea de documente PDF).

nevvermind
Senior Member
Mesaje: 1264
Membru din: Mar Iun 22, 2010 3:17 pm

Re: Structura URL

Mesajde nevvermind » Lun Oct 10, 2016 1:28 am

vital.soft scrie:”imi poti sune cum preiei tu pe partea de server side codul de afiliat tinand cont ca #cod_afiliat e valabil doar client side?”

Simplu! În momentul accesării paginii produsului, URL-ul acele pagini - împreună cu toate componentele sale, inclusiv #ancora - ajung pe server. Iar eu am o clasa care parsează URL-ul, extregând toate componentele sale. Deci aflarea ID-ului afiliatului nu reprezintă nicio problemă.

Spui ca "ajung pe server", dar nu spui cum un fragment URL (partea dupa "#") ajunge pe server; ala-i doar client-side, cum zice Birkoff.
Presupun ca parsezi URL-ul mai intai cu JS, si apoi trimiti serverului?
Facusi un canal de php pe freenode - ##php-ro : https://webchat.freenode.net/

Avatar utilizator
Birkoff
Senior Member
Mesaje: 6380
Membru din: Joi Mar 18, 2004 2:34 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Structura URL

Mesajde Birkoff » Lun Oct 10, 2016 5:45 am

vital.soft scrie:Apropo, cum ai rezolvat tu această problemă cu ”double content-ul”? Ai implementat meta tag-ul link rel=”canonical” sau - după ce extragi ID-ul afiliatului din URL - faci o redirectare 301 către URL-ul standard al paginii (care nu mai conține parametrul cu ID-ul afiliatului)?


prima oara cand vine vizitatorul de pe site-ul partenerului, vine cu id-ul in coada linkului, mai departe il preiau si il memorez intr-o sesiune si in permanent cookie
- tinand codul in sesiune, nu mai trebuie sa il atasez la restul paginilor, stiu de unde a venit si stiu astfel cui sa ii dau comision
- tinand codul si in evercookie, in cazul in care vizitatorul revine de pe un alt site partener, comisionul i se va duce la primul referral (cel aflat deja in cookie, de unde a venit prima data)

legat de redirectari si urlrewrite, initial site-ul are deja linkurile seo-frendly facute deci pe site vizitatorul va ajunge direct intr-o pagina cu url-ul formatat (si cred ca stii ca poti seta in htaccess sa redirecteze catre un link si sa paseze si restul de valori la acel link - detalii la htaccess#qsa)

legat de intrebarea mea, nu ai raspuns, deci cum preiei tu pe server ce vine dupa #ceva ? ca eu nu stiu cum (singurele metode sa preiau ceva si care le stiu eu ar fi $_SERVER['QUERY_STRING'] si $_SERVER['REQUEST_URI'] dar ele nu primesc si ce e dupa # partea respectiva fiind accesibila doar client side...) poate prin javascript/jquery (desi mi se pare ca m-as complica prea mult asa)?
1) CMS, ERP, CRM, etc... (doar pentru clienti))
2) Portofoliu, servicii, contact, blog
3) Folositi aceasta clasa sql in proiectele voastre (open source)
4) Vrei un magazin virtual la cheie, usor de folosit, cu api-uri incluse pentru maximizarea vanzarilor si multe alte facilitati? Da un semn si discutam.

vital.soft
Average Member
Mesaje: 63
Membru din: Joi Noi 01, 2007 10:26 am
Contact:

Re: Structura URL

Mesajde vital.soft » Lun Oct 10, 2016 10:46 am

nevvermind scrie:
vital.soft scrie:Spui ca "ajung pe server", dar nu spui cum un fragment URL (partea dupa "#") ajunge pe server; ala-i doar client-side, cum zice Birkoff.
Presupun ca parsezi URL-ul mai intai cu JS, si apoi trimiti serverului?


Parsare cu JavaScript, după care codul afiliatului este trimis prin Ajax către server. Cam asta ar fi soluția (așa cum a spus și Birkoff, $_SERVER['QUERY_STRING'] si $_SERVER['REQUEST_URI'] nu sunt de ajutor în acest caz). Cu desavantajul că dacă cumpărătorul are JS dezactivat, atunci riști să ai un afiliat supărat pe capul tău. Sigur în acest caz ai putea să verifici - cu titlu de soluție de rezervă - $_SERVER['HTTP_REFERER'].
Ce s-ar întâmpla însă dacă nici $_SERVER['HTTP_REFERER'] nu este setat? Păi, ce se întâmplă cu parașutistul căruia nu i se deschide nici parașuta principală, nici parașuta de rezervă?! :) :) :)

În fine, nu aș vrea să ne pierdem în chestiuni tehnice (deși tentația programatorilor este mare în această privință :) :) :) ), ideea mea este să găsesc o soluție care să împlinească următoarele scopuri:
- Să fie SEO friendly, în sensul să transmită PageRank sau link juice de la pagina bloggerului catre site-ul promovat
- Să nu fie evident - din prima și ideal chiar și din a doua :) :) :) - pentru Google că este vorba de marketing prin afiliați - #cod_afiliat ar putea să puncteze către niște ancore/id-uri care există în mod real pe pagina către care punctează URL-ul
- Să evite problemele generate de cazurile când una și aceeași pagină este accesată prin mai multe URL-uri diferite (problemă care este cunoscută, de obicei, sub denumirea de double content).

Avatar utilizator
Birkoff
Senior Member
Mesaje: 6380
Membru din: Joi Mar 18, 2004 2:34 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Structura URL

Mesajde Birkoff » Lun Oct 10, 2016 5:57 pm

vital.soft scrie:- Să fie SEO friendly, în sensul să transmită PageRank sau link juice de la pagina bloggerului catre site-ul promovat
- Să nu fie evident - din prima și ideal chiar și din a doua :) :) :) - pentru Google că este vorba de marketing prin afiliați - #cod_afiliat ar putea să puncteze către niște ancore/id-uri care există în mod real pe pagina către care punctează URL-ul
- Să evite problemele generate de cazurile când una și aceeași pagină este accesată prin mai multe URL-uri diferite (problemă care este cunoscută, de obicei, sub denumirea de double content).


1) daca te uiti la toti marii advertizeri, vezi ca toti au acelasi sistem cu id in coada pasat la linkul la care se face reclama (si din punct de vedere al securitatii, e mai ok sa ai un id numeric decat un string care poate fi un string sqlinjection sau similar)
2) google are un algoritm bazat pe AI, daca nu stie pe moment, va intelege in curand ce se intampla + ca eu la clienti implementez google analitics inclusiv sectiunea pentru shop (adica aia ga('require','ecommerce'); + ce tine de sesiune si comanda finala tocmai ca sa ii apara in analitics rapoartele despre comenzile avute si astfel sa aiba o dubla verificare legata de cum isi face marketingul prin referali clientul respectiv (prima verificare e logul direct din interfata shopului)
3) pentru asta exista meta tagul canonical (de care ai mentionat si tu aici in topic), odata ce faci rewrite, poti accesa pagina si prin link direct si prin linkul modificat cu rewrite iar daca in sitemap sau in feed sau in alte parti uiti sa pui rewrite, macar ii spui botului ca aia e aceeasi pagina si linkul original e ala specificat in tagul canonical.
Oricum, e bine sa te mai uiti din cand in cand si la rapoartele din webmaster tools, vezi nea google ce iti mai sugereaza.
4) legat de ce ai zis tu cu pasare prin javascript/ajax, vor exista situatii cand din cauza unei probleme la o bucata js, nu iti va merge jumate de pagina (am patito deseori si la orange si la vodafone si la alte site-uri mari, incercam sa platesc factura si nu le mergea ok javascriptul) si astfel poti pierde referalul venit in pagina cu probleme (+ nu ai http referer care si ala e important, sunt situatii cand un referal face reclama pe site-uri unde nu ai vrea sa fie pusa reclama la magazinul tau - exemplu site-uri pirat sau porno - si asa prin http_referer poti sa iti dai seama de pe ce site a venit), pe cand daca il preiei server side, nu ai astfel de probleme.
Personal, eu am un raport in care ii arat clientului, uite afiliatul asta a adus x clienti luna asta si a facut reclama de pe domeniile x si y - asa clientul poate vedea pe ce domenii ii apare reclama lui si poate bloca un anumit afiliat sau un domeniu unde nu vrea sa ii apara reclama)
1) CMS, ERP, CRM, etc... (doar pentru clienti))
2) Portofoliu, servicii, contact, blog
3) Folositi aceasta clasa sql in proiectele voastre (open source)
4) Vrei un magazin virtual la cheie, usor de folosit, cu api-uri incluse pentru maximizarea vanzarilor si multe alte facilitati? Da un semn si discutam.

vital.soft
Average Member
Mesaje: 63
Membru din: Joi Noi 01, 2007 10:26 am
Contact:

Re: Structura URL

Mesajde vital.soft » Mie Oct 12, 2016 3:26 pm

Birkoff scrie:1) daca te uiti la toti marii advertizeri, vezi ca toti au acelasi sistem cu id in coada pasat la linkul la care se face reclama (si din punct de vedere al securitatii, e mai ok sa ai un id numeric decat un string care poate fi un string sqlinjection sau similar)


Da, numerele sunt mult mai ușor de gestionat.

Birkoff scrie:2) google are un algoritm bazat pe AI, daca nu stie pe moment, va intelege in curand ce se intampla + ca eu la clienti implementez google analitics inclusiv sectiunea pentru shop (adica aia ga('require','ecommerce'); + ce tine de sesiune si comanda finala tocmai ca sa ii apara in analitics rapoartele despre comenzile avute si astfel sa aiba o dubla verificare legata de cum isi face marketingul prin referali clientul respectiv (prima verificare e logul direct din interfata shopului)


Nu știu cum stă nea Google cu inteligența artificială, însă Facebook stă destul de bine la acest capitol. Am creat o pagină pe Facebook asociata magazinului online http://www.5Fructe.Ro - https://www.facebook.com/www.5fructe.ro - până atunci nu avusesem nicio tangență cu facebook, nu aveam cont la ei - nimic, nimic... Însă, după ce mi-am creat contul, nu mică mi-a fost mirarea ca să văd în lista de sugestii pentru adăugare de prieteni o mulțime de fețe cunoscute, cu unele dintre ele căile nu mi s-au mai intersectat de ani buni. Este pur și simplu uluitoare capacitatea lor de a culege și de a analiza informația...

Birkoff scrie:4) legat de ce ai zis tu cu pasare prin javascript/ajax, vor exista situatii cand din cauza unei probleme la o bucata js, nu iti va merge jumate de pagina


Ajax nu este sigur 100% (dar ce este sigur 100% pe lumea aceasta?! asta dacă-mi permiteți să fiu un pic filosof pentru o clipă), am observat și eu acest lucru chiar pe magazinele online create de mine. Sunt momente când pur și simplu nu funcționează. Din fericire aceste cazuri sunt totuși destul de rare.


Înapoi la “Optimizare pentru motoarele de cautare (SEO)”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 26 vizitatori