Cum sa folosesc namespace-urile corect ? Topic is solved

PEAR, Smarty, ADOdb, OOP, PHP 5, XML, UML, Şabloane de proiectare, PHP-GTK.

Moderatori: coditza, Emil, Moderatori

Dexter89
New Member
Mesaje: 1
Membru din: Vin Iul 01, 2016 2:36 am

Cum sa folosesc namespace-urile corect ?

Mesajde Dexter89 » Sâm Apr 22, 2017 10:56 pm

Salutare,

Nu inteleg namespace-urile de nici un fel.

Deci, sa spunem ca am 2 clase / 2 fisiere.

In primul fisier am clasa numita Admin

In al doilea fisier am clasa numita tot Admin

Daca le setez namespace-uri, atunci ... cand le apelez, n-o sa le mai chem cu Admin::functia_mea(), ci cu namespace inainte. Corect ?

Daca da, atunci nu mai bine imi denumesc clasele altfel ?

Mai rau ma incurca namespace-urile...

Sunt incepator in oop. Nu ma prind cu ce ma ajuta namespace-urile.

Mai exact:

Am acum 3 fisiere:

Admin.php
Admin_Set.php // Contine o clasa Admin cu anumite metode
Admin_Get.php // Contine o clasa Admin cu alte metode (nume diferite fata de ce contine prima clasa)

Iar atunci cand folosesc o clasa, vreau s-o fac in felul urmator:

Admin::Metoda_din_Admin_Get()
Admin::Metoda_din_Admin_Set()

Ati inteles ?

Ca, altfel, pot sa le carpesc. Numesc o clasa Admin_Get si o clasa Admin_Set.

Ma gandeam ca folosind Admin::metoda_x_din_fisierul_x arata mai bine si e mai profesionist. Sau ... ?

Problema mea reala este ca pana acum aveam o singura clasa intr-un singur fisier... numai ca fisierul asta s-a marit atat de mult incat cred ca ar trebui sa separ putin codul in fisiere diferite.



takedown
Average Member
Mesaje: 153
Membru din: Joi Feb 07, 2013 8:50 pm
Contact:

Re: Cum sa folosesc namespace-urile corect ?  Topic is solved

Mesajde takedown » Lun Apr 24, 2017 12:58 pm

Namespace-ul te ajuta sa eviti coliziunea dintre doua clase ce au acelasi nume.Crede-ma, desi pare imposibil, atunci cand vei folosi librarii scrise de alte persoane, vei intampina aceasta problema mai mult ca sigur.

Voi incerca sa-ti explic despre ce-i vorba.